Pochopitelně vám váš instruktor vše vysvětlí. Informací je však na malý časový úsek tolik, že ne vždy všichni všechny pochytí. První důležitá věc, kterou musíte po usednutí na místo řidiče udělat, je to, že si správně nastavíte sedačku. Přibližte si ji vhodně tak, abyste mohli pohodlně došlápnout pedál spojky levou nohou až na zem. Dále pak seštelujte polohu opěradla. Pokud se opíráte v sedačce, měly by vaše zápěstí dosahovat na horní okraj volantu. Volant držíme obouruč v jedné z poloh. Buď v poloze tři čtvrtě na tři, nebo v poloze za deset dvě. Tyto polohy si představte jako hodinové ručičky právě v daný časový moment.
Další důležitou věcí je nastavení zpětných zrcátek. Horní by mělo, pokud možno zabírat co největší část zadního skla a poskytovat nám tím co nejlepší rozhled. Pochopitelně nesmíme zapomenout na bezpečnostní pásy a také na rozsvícení světel.
Dalším důležitým prvkem je řadící páka. Polohy jedna a dvě řadíme tak, že ji chytíme zprava a pohneme s ní směrem k nám a pak nahoru či dolů. Pokud řadíme rychlosti tři nebo čtyři, chytneme páku shora a pokud rychlosti pět, nebo šest, chytneme ji, jako bychom ji chtěli odtlačit směrem od sebe. Zpátečka se pak u každého vozidla ovládá jiným způsobem.
Při rozjíždění je potřeba sešlápnout spojku až na zem, poté mírně povolovat a ve chvíli, kdy takzvaně zabere, pomalu protipohybem sešlapujeme plyn. Zároveň musíme mít zařazenou jedničku. Po rozjezdu velmi rychle musíme zařadit dvojku. Pustíme plyn a spojku až na zem, po přeřazení pak polohu pedálů opět prohodíme. Průběžně pak sledujeme otáčky a svou rychlost a ve vhodném momentu přeřadíme výš.
Pokud brzdíme auto, nikdy nešlapeme na pedál brzdy plnou vahou (poté sice auto zabrzdíme, ale vše v něm letí dopředu a sami skončíme nejspíš na čelním skle).
To všechno vám sice v autoškole jistě řeknou, není ale na škodu o tom vědět včas dopředu a uvědomovat si jednotlivé rady.